2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. tota
12. getmans1
13. stela50
14. deathmetalverses
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. sekirata
Прочетен: 1726 Коментари: 3 Гласове:
Последна промяна: 30.04.2007 23:25
НОВИ, МНОГО СЕРИОЗНИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ДАСКАЛИТЕ |
28 април 2007 |
Нови правила за средното образование прие Министерски съвет. И те създават сериозна конкуренция между училищата - всяко с проект ще трябва да се бори срещу закриването си, ще предлага идеи за униформи и ще кара децата да учат за ЕС. Програмата ще завърши през 2008 г. Дотогава 4000 ученици ще сменят школата, а колко учители ще са съкратени, още не се знае. Всеки даскал трябва да знае поне два езика. Само така ще може да работи наравно с колегите си от Евросъюза. Преподавателите ще трябва да минат на курсове, за да владеят чуждите езици и за да се научат да работят с компютри, предвижда приетата национална програма "Квалификация на учители". Експерти от МОН обясняват, че в образователната система има огромен недостиг на квалитетни кадри. Преподавателите не са достатъчно подготвени да водят уроци по информатика и чужди езици, тъй като самите те явно не ги владеят много добре. Учители с филология вече няма да могат да обучават малчуганите, ако нямат и педагогическо образование. Губят правата си и даскалите със средно, дори да е са с езикова гимназия. Програмата предвижда и създаване на експертна група, която да следи качествата на даскалите и да повиши изискванията за приема им на работа. |
Обучавах и учители на компютърна грамотност, т.е. аз съм един от въпросните инструктори за придобиване на базови компютърни умения по преподавания предмет. Във варненска област този проект приключи, т.е. обучихме всички учители - от детските градини до директорите и административния персонал на училищата. Няма да влизам в подробности, но ще кажа, че в 50% от учителите нямаше капчица желание да се ограмотят. Иначе имат издадени удостоверения. Следователно, ако училищната база е на ниво, те биха могли една част от часовете си да ги прекарват в компютърните кабинети. В училището, в което работих за година и половина има точно 3 такива часа. И не само базата е причината.
Два чужди езика? И директорите да обменят опит онлайн? Звучи повече от абсурдно. Знам, че има единици, които го правят, но една птичка пролет на прави.
А базата - вече има развитие и в тази област. Смениха дограмата, чиновете и направиха основен ремонт на физкултурния салон....
Това са само едни лични наблюдения :)
И все пак, аз съм оптимист по природа и наистина се надявам да съм от онези "птички", на които ще им стигнат силите да направят "пролет" :)))
Но при всичката натовареност и труда на УЧИТЕЛЯ (нарочно не казвам преподавателя), който той влага и всичкото ми уважение, работата в частната фирма наистина изцежда. Много малко учители, свикнали с отпуските си и ... осем (?!?) часов (като включвам времето за попълване на задължителната учебна документация, срещи с родители, обещественост, колеги) биха издържали да работят на друго място!