Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.04.2007 23:19 - Странната статия, която ме накара мнооого да се замисля ...
Автор: mi6ka66 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1726 Коментари: 3 Гласове:
0

Последна промяна: 30.04.2007 23:25


НОВИ, МНОГО СЕРИОЗНИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ДАСКАЛИТЕ
28 април 2007

 Нови правила за средното образование прие Министерски съвет. И те създават сериозна конкуренция между училищата - всяко с проект ще трябва да се бори срещу закриването си, ще предлага идеи за униформи и ще кара децата да учат за ЕС. Програмата ще завърши през 2008 г. Дотогава 4000 ученици ще сменят школата, а колко учители ще са съкратени, още не се знае. Всеки даскал трябва да знае поне два езика. Само така ще може да работи наравно с колегите си от Евросъюза. Преподавателите ще трябва да минат на курсове, за да владеят чуждите езици и за да се научат да работят с компютри, предвижда приетата национална програма "Квалификация на учители". Експерти от МОН обясняват, че в образователната система има огромен недостиг на квалитетни кадри. Преподавателите не са достатъчно подготвени да водят уроци по информатика и чужди езици, тъй като самите те явно не ги владеят много добре. Учители с филология вече няма да могат да обучават малчуганите, ако нямат и педагогическо образование. Губят правата си и даскалите със средно, дори да е са с езикова гимназия. Програмата предвижда и създаване на експертна група, която да следи качествата на даскалите и да повиши изискванията за приема им на работа.
Сериозен проблем създава и новороденият предмет "Човекът и природата". Заради него съответните преподаватели трябва да изкарат допълнителен курс по химия, биология, математика, физика и география.
Отделно от това всички учители и директори ще трябва да ходят на компютърен курс, за да не се окаже, че учениците са по-наясно с интернет от тях. За директорския пост са предвидени и допълнителни изисквания - шефовете на училищата ще обменят опит и практика онлайн.
Колкото и обаче да се дообразоват учителите, базите на школата остават в плачевно състояние. Този проблем също не е отминат - кабинетът предвижда до 10 г. всяко училище да е с ремонтирана и обновена база. Особено ще се набляга на катастрофалното състояние на площадките за игра и физкултурните зали. За обновлението им са отделени 15 млн. лева, като целта е децата да се откажат от цигарите и наркотиците в полза на физическото. Ще се правят баскетболни кошове, табла и писти за дълъг скок с изкуствена настилка.
За подобни екстри обаче всяко школо ще трябва да кандидатства с проект в съответната община. Обновените училища ще са само 300 в цялата страна. И то такива, които имат потенциал за повече ученици.
Надя ПАНКОВА



Тагове:   МЕ,   мнооого,   накара,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. radalia - Всичко е супер...
30.04.2007 23:32
Само не мога да разбера от къде ще се намерят тези висококвалифицирани специалисти. Всички, които имат връзка с образователната ни система (пряко заети в нея и родители) са наясно, че правоспособни (поне по документи) учители по чужди езици и информатика НЯМА! Моето място още стои обявено на борсата (минаха почти 4 месеца).
Обучавах и учители на компютърна грамотност, т.е. аз съм един от въпросните инструктори за придобиване на базови компютърни умения по преподавания предмет. Във варненска област този проект приключи, т.е. обучихме всички учители - от детските градини до директорите и административния персонал на училищата. Няма да влизам в подробности, но ще кажа, че в 50% от учителите нямаше капчица желание да се ограмотят. Иначе имат издадени удостоверения. Следователно, ако училищната база е на ниво, те биха могли една част от часовете си да ги прекарват в компютърните кабинети. В училището, в което работих за година и половина има точно 3 такива часа. И не само базата е причината.
Два чужди езика? И директорите да обменят опит онлайн? Звучи повече от абсурдно. Знам, че има единици, които го правят, но една птичка пролет на прави.
А базата - вече има развитие и в тази област. Смениха дограмата, чиновете и направиха основен ремонт на физкултурния салон....
Това са само едни лични наблюдения :)
цитирай
2. mi6ka66 - Аз по скоро си мислех за отношението ...
30.04.2007 23:44
... на обществото към труда на учителите. Подчертаните от мен с червено думи, показват странна ирония към радетелите за доброто образование и възпитание на децата люде (дано да ми се е сторило). И може би именно това обезверява колегите и ги кара "да се мирят с познатите беди, наместо да летят към непознати" (ако позволите да цитирам превода на Шекспировия "Хамлет" от Валери Петров).
И все пак, аз съм оптимист по природа и наистина се надявам да съм от онези "птички", на които ще им стигнат силите да направят "пролет" :)))
цитирай
3. radalia - Ами...
30.04.2007 23:55
Винаги съм горяла в работата си. Няма нормативен документ, който да не съм прочела, а да оставя на страна въпроса, че моят предмет се променя със седмици, а не както другите... Стремях се да бъда актуална и полезна и почти нищо от това, което съм учила във ВУЗ-а не можех да използвам в часовете си... Чувствам се гузна, че напуснах по средата на учебната година, но директорът не ме пусна още в началото й, когато исках. Бях необходима с всичките си знания и умения... Стига съм се хвалила!
Но при всичката натовареност и труда на УЧИТЕЛЯ (нарочно не казвам преподавателя), който той влага и всичкото ми уважение, работата в частната фирма наистина изцежда. Много малко учители, свикнали с отпуските си и ... осем (?!?) часов (като включвам времето за попълване на задължителната учебна документация, срещи с родители, обещественост, колеги) биха издържали да работят на друго място!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mi6ka66
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1140347
Постинги: 659
Коментари: 1569
Гласове: 3076
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930